Skip to main content

Biroju centra GUSTAVS projekta attīstītājs ir Lietuvas nekustamo īpašumu uzņēmums  Galio Group, kas savukārt ir “Vilniaus prekyba” – Baltijā lielākās mazumtirdzniecības grupas – meitas uzņēmums. Šīs grupas paspārnē ir arī tādi plaši atpazīstami zīmoli kā Maxima, Barbora un Akropole. Savā ziņā BLV Advisory Group un projekta attīstītāju komandas ceļi ir krustojušies jau iepriekš – strādājot pie “Akropole Rīga” projekta, kurā tika nodrošināti būvuzraudzības pakalpojumi. Konkursa rezultātā BLV Advisory Group ieguva tiesības nodrošināt būvuzraudzību arī šim projektam, kas ir tieši Galio Group pirmais projekts Latvijā.

Kopumā ir paredzētas trīs biroja centra GUSTAVS būvniecības kārtas – ir noslēgusies pirmā no tām un tiek gatavoti plāni nākamo kārtu īstenošanai. Kā stāsta BLV Advisory Group tehniskais direktors Artūrs Ščurs, bez ēkas spilgtās arhitektūras un pārdomātā interjera, to izceļ arī tehniskie risinājumi – tā, piemēram, šajā objektā iekļautie divi apakšzemes stāvi ir pieeja, kas pašlaik Latvijā nav bieži sastopama.

Šāda veida risinājums nav ļoti tipisks, jo, veidojot būvbedri, ir jāstrādā daudz dziļakās augstuma atzīmēs, kas paredz īpašu darba organizācijas pieeju un tehnoloģijas. Šāds risinājums ir izvēlēts, lai nodrošinātu nepieciešamo biroju ēkas lietotāju komfortu, nodrošinot nepieciešamo transporta kapacitāti un tajā pašā laikā ar autostāvvietām nenoslogotu apkārtējo teritoriju.

Artūrs ŠčursBLV Advisory Group tehniskais direktors

Vēl pirms dažiem gadiem regulāri raisījās diskusijas par to, ka Latvijas galvaspilsētā augstas klases biroju piedāvājums ievērojami atpaliek no kaimiņvalstīm, taču, kā stāsta Galio Development valdes loceklis Kaspars Beitiņš, situācijā ir izmaiņas. “Par to, ka jaunbūvētu biroju ēku tirgus daļa pēdējos gados ir kļuvusi lielāka, liecina tirgus dati, un, līdz ar vairāku nomnieku pārcelšanos uz jaunām biroja telpām, ir palielinājusies arī aktivitāte nomas tirgū, taču nevar noliegt, ka pirms dažiem gadiem bija brīdis, kad biroju izvēle jaunbūvētās augstas klases biroja ēkas bija ierobežota. Pēdējā pusotra gada laikā darbu ir uzsākusi virkne dažādu jaunu projektu un modernā biroju ēka GUSTAVS ir viens no šiem projektiem,” viņš stāsta.

Kā stāsta Galio pārstāvis, SEB Global Services ir biroja ēkas enkurnomnieks, telpas iznomātas arī iLunch restorānam un uzņēmumam Prenta. “Nomniekam ierodoties pie mums, sadarbība telpu labiekārtošanas procesā vienmēr ir ļoti cieša. Tā ir jo īpaši produktīva tad, ja procesa laikā uztveram viens otra komunikāciju, varam apspriest detaļas un nepieciešamības gadījumā operatīvi ieviest korekcijas,” stāsta Kaspars Beitiņš.

Sadarbība ar SEB Global Services, mūsu pārējiem nomniekiem un sadarbības partneriem, tādiem kā BLV Advisory Group, ir ļoti veiksmīga, un to novērtē arī tirgus profesionāļi. Nav mazsvarīgi tas, ka biroju centra GUSTAVS pirmā ēka ir pirmā ēka Latvijā, kas pēc BREEAM standartiem ir saņēmusi “BREEAM Excellent Fully Fitted” sertifikātu, apliecinot ēkas ilgtspēju. Un, protams, jo īpaši nozīmīgs bija “Gada labākā būve Latvijā” apbalvojums nominācijā “Publiska jaunbūve”.

Kaspars BeitiņšGalio Development valdes loceklis

Kā stāsta BLV Advisory Group tehniskais direktors Artūrs Ščurs, tieši ēkas būvniecības procesa pieeja varētu būt aspekts, kas ļāvis ēkai izpelnīties īpašu uzmanību būvniecības balvu pasniegšanas ceremonijās.  “Es domāju, ka cilvēkus ļoti iedvesmoja projekta gala rezultāts – būves kopējā iekšējā infrastruktūra un tas, kā ir organizēts iekšējais darbs,” viņš stāsta, minot, ka savu lomu noteikti spēlē arī tas, ka projekts izceļas uz līdzīgu projektu fona. “Ja cilvēkiem mūsu objekti izraisa emocijas, tas nozīmē, ka daļa no šīm emocijām ir arī mūsu ieguldītais laiks un darbs,” viņš stāsta.

Kā stāsta skates “Gada labākā būve Latvijā” žūrijas priekšsēdētājs, Latvijas Būvnieku asociācijas vadītājs Normunds Grinbergs, vērtēšana tiek veikta divās kārtās – vispirms būve tiek apmeklēta klātbūtnē, kam seko projekta prezentēšanas process, un tikai pēc ārkārtīgi detalizētas kritēriju izvērtēšanas tiek iegūts gala vērtējums.

Skatē katrai nominācijai ir precīzi definēti kritēriji, pēc kuriem ēka tiek vērtēta. Mums ir diezgan liela ekspertu grupa, kas sastāv no dažādiem ar būvniecību saistītiem speciālistiem – būvuzņēmējiem, konstruktoriem, arhitektiem, būvuzraugiem, projektētājiem, inženieriem, un tamlīdzīgi, un katram no šiem vērtētājiem var būt savs skatījums par katru kritēriju. Taču šajā skatē šie subjektīvie vērtējumi tiek apvienoti, tādējādi izveidojot konkrētu objektīvu vērtējumu.

Normunds GrinbergsSkates “Gada labākā būve Latvijā” žūrijas priekšsēdētājs, Latvijas Būvnieku asociācijas vadītājs

“Šī pieeja, kuru mēs praktizējam jau daudzus gadus, sevi attaisno, un tiešām tām būvēm, kuras ir izcilas, šie vērtējumi ir augstāki – mūsu formāts ir izcelt tieši labo, ko inženieri, arhitekti un projektētāji ir paveikuši kopīgiem spēkiem,” viņš stāsta. 

Biroju centra GUSTAVS kopējā platība ir aptuveni 20 700 kvadrātmetri, no kuriem SEB Global Services aizņem aptuveni 11 000 kvadrātmetrus. Ēkas darbiniekiem nodrošinot augsta līmeņa komfortu, projektā ir iekļautas gan klusās telpas, gan spēļu istabas, telpas, kur vecāki var strādāt kopā ar bērniem, jumta terase un sporta zāle. Lēmumi par to, kādas ēkas tiks iekļautas projektā, pieņemti paralēli ar būvniecību – SEB bankas pārstāvji procesā iesaistījušies tiešā veidā, sadarbībā ar konsultantiem un arhitektiem veidojot telpu izkārtojumu.

Mūsu mērķis bija izveidot vienu no modernākajiem, iedvesmojošākajiem un ilgtspējīgākajiem birojiem Rīgā. Laikā, kad radījām mūsu jauno biroju, piedzīvojām globālo pandēmiju un tā visā pasaulē ieviesa jaunus standartus saistībā ar attālināto darbu un būtiski mainīja lomu, ko uzņēmumu ikdienā spēlē birojs. Tādēļ jau projekta sākumposmā sapratām, ka jaunajam birojam ir jākļūst par magnētu, kas pievelk un motivē kolēģus ikdienu pavadīt birojā, nevis savās mājās.

Aļesja KirčenkoSEB Global Services vadītājas vietniece Rīgā Aļesja Kirčenko

“Izvēloties jauno biroju, uzmanību pievērsām projekta mērogam, lai tas spētu ietilpināt visus vairāk kā 1200 mūsu darbiniekus. Mūsu ikdienas darbs ir saistīts ar dažāda veida biznesa pakalpojumu nodrošināšanu SEB grupas uzņēmumiem 20 pasaules valstīs, un ar Latvijas klientiem ikdienā netiekamies. Tādēļ mums svarīgi bija nevis tas, lai jaunais birojs atrastos pilsētas centrā un būtu ērti sasniedzams klientiem, bet lai tas būtu viegli pieejams mūsu kolēģiem gan ar sabiedrisko transportu, velosipēdu, vai auto,” viņa stāsta par biroja vietas izvēli.

Kā stāsta projekta attīstītāji, biroju kvartāla pārējo kārtu būvniecība ir tiešā veidā atkarīga no situācijas tirgū tuvāko gadu laikā, taču nevar noliegt, ka biroju ēkas GUSTAVS pirmās kārtas nodošana ekspluatācijā sniedz ievērojamu pievienoto vērtību visai Jaunās Teikas apkaimei un visai Rīgai kopumā.

“Šis projekts ne tikai iemieso jaunu standartus augstākās klases biroju telpām Latvijā, bet arī apliecina mūsu un mūsu partneru spēju radīt vidi, kas apvieno ilgtspējību, modernus tehniskos risinājumus un komfortu. Lai īstenotu tādus projektus kā GUSTAVS, ir jābūt kapitālam. Bet kapitāls nenozīmē tikai naudu – ar naudu nevar nopirkt emocijas, bez kurām rezultāts vienkārši nav iespējams. Kapitāls ir arī enerģija, kuru mēs ieguldām ikvienā savā projektā, un šis ir objekts, kurā visa ieguldītā enerģija noteikti ir attaisnojusies,” noslēdz Artūrs Ščurs. 

Jūsu ideja - mūsu risinājums

Tālrunis:

+371 20261688

    Jūsu ideja - mūsu risinājums

    Tālrunis:

    +371 20261688

    E-pasts

    info@blvgroup.lv

    Nosūtīt pieteikumu